maandag 23 december 2013

Kerstmis

Kerstmis in het stalletje
In het september nummer van Quiltnieuws,
het tijdschrift van het Quiltersgilde in Nederland,
stond de beschrijving van "een kerstgroepje van stof".
Jozef en Maria en het kindje Jezus.
Begin december begonnen Trees, Rita, Janny en ik 
met het maken van dit kerstgroepje.
We begonnen met Maria, daarna Jozef,




en tot slot het kindje Jezus.
Op de Kerstmarkt in Enkhuizen vond ik een mooi stalletje.
Maar...we hebben al twee stalletjes.
Een Deens stalletje en een Nederlandse stal.
Nóg een stalletje vond Gertjan iets teveel van het goede.
Trees wilde het graag overnemen,
dus nu heeft mijn Kerstgroepje echt geen onderdak.
Maar het staat heel leuk op de secretaire.

Ik wens jullie hele gezellige Kerstdagen
en een fijn en creatief Nieuw Jaar!...Anke

2 opmerkingen:

  1. Het is een leuk gezelschap geworden Ank en ik denk dat ze zich op de secretaire ook wel thuis voelen. Voor jou en je dierbaren ook hele fijne dagen. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstgroep! Bewaar je het patroon voor me? Ik zie Maria er al mee spelen volgend jaar. Fijne dagen! Liefs, Ghyslaine

    BeantwoordenVerwijderen