zondag 16 februari 2014

Handwerkbeurs Zwolle

We gaan naar de Handwerkbeurs en 
nemen mee...
Als je de vele bezoekers ziet lopen moet je
haast wel een boodschappenkarretje 
meegenomen hebben.
Mijn zusje Piem en ik niet hoor, een klein
bescheiden rugtasje en een schoudertasje.
We hebben immers niets nodig!!!
Maar we liepen langs de stand van "Bep" en
daar kan je echt niet langs zonder iets te kopen...
zoveel leuke dingen! 
De klos rechts is voor het Randje per Week en
het pakketje van het popje met mini-popje
maak ik voor mijn achternichtje Julia
die bijna twee jaar wordt.
De twee strengen links, is zelfgeverfde mohair van 
angorageiten. In het midden ligt een doorzichtige
punnikklos met acht opstaande "pennen".
Rechts een klos garen , half zijde, half wol,
van Bart en Francis uit Gent.
Hiervan brei ik een kantachtige shawl.
Deze shawl wordt van de strengen links gemaakt.
Van zusje (en schoonzusje die niet mee kon) kreeg ik dit mooie
pakket alvast voor mijn verjaardag. Het wordt een
geborduurde tas met onder en opzij en
aan de achterkant stof.
De stof zit niet in het pakket, maar dat zal geen
probleem worden. Leuk hoor, borduren en dan randjes en kantjes
en knoopjes en bedeltjes opnaaien!
Op de heenweg gingen we van het station 
naar de IJsselhallen met de bus maar op de terugweg..
met deze prachtige Europese "riksja".
Piem en ik achterin.
De benen werden lekker ingepakt in een dekentje 
van fleece met plastic aan de buitenkant
tegen regen en wind.
De chauffeur vertelde honderduit over Zwolle
en over Assepoester van wie de glazen koets
bij de Kringloopwinkel van HARRY stond.
Het was een geweldige dag!!!

Fijne dag voor jullie!...Anke

1 opmerking:

  1. He Ank wist helemaal niet dat jij ook ging en zijn elkaar niet eens tegengekomen!!! Wat een leuke dingen heb je gekocht. Tot vanavond. ineke

    BeantwoordenVerwijderen