donderdag 30 april 2015

BOMMETJE-1

Sven kwam afgelopen zaterdag hier en zag de puzzelquilt.
De top was af. Mag ik blijven slapen oma
en mag ik dan onder de quilt slapen?
Blijven slapen was geen punt maar onder de quilt??
Ik heb de achterkant van de quilt, het fleece, in de serre
van ons zomerpaleis gelegd.
De top er omgekeerd opgelegd en aan de zijkanten 
vastgespeld. Wel een beetje gestreken met mijn handen.
Daarna rondom gestikt met een uitsparing om te keren.
Het is niet dé methode, maar Sven heeft heerlijk
onder zijn puzzelquilt geslapen!
Maandag wilde ik hem gaan quilten maar..de 
quilttafel van de naaimachine ligt nog in ons
winterpaleis. Dit moet dus even wachten.
Maar ik heb meer liggen!
Dit BOMMETJE heb ik een paar jaar geleden bij
De Sampler in Haarlem gekocht. 
Elke maand kreeg je een pakketje.
Eigenlijk wilde ik er niet aan beginnen, teveel projecten,
maar het zag er zó leuk uit dus toen dacht ik: dit
kan er ook nog wel bij.
Eigenlijk maakt het voor mij niet uit wat ik nog 
heb liggen. Als ik maar lekker bezig kan zijn vind ik het prima.
Plezier hebben in dat wat ik doe en daar mijn dag
mee vullen dat is voor mij het voornaamste!
Dit is het hele patroon. Het bestaat uit 12 blokjes en
dan een rand er omheen.
Deze blokjes had ik al klaar.
  Hier in het zomerpaleis maakte ik de pompoen,
en als volgend blokje "home".
Want dat voelen we ons hier.

Fijne dag voor jullie!...Anke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten