maandag 5 september 2016

Gooise dag

Waar zal ik beginnen? Het is al weer twee maanden geleden
dat ik de laatste blog heb geschreven.
De tijd glijdt door mijn vingers!
Maar in chronologische volgorde zal het
goed gaan.
Twee maanden geleden dus ging ik 
een dagje naar mijn Gooise zus.
Onze eerste bestemming was naar Steekjes en kruisjes
in Huizen. Een heerlijke winkel
en kijk wat ik daar allemaal tegenkwam. 
Wat een heerlijke schatten, allemaal even leuk!
Het band waar het schaartje op ligt is voor...
Dit speldenkussentje met schaartje,
en dit tasje.
Zo aardig, ik mocht hier foto's van maken omdat
ze geen pakketjes hiervan hadden.
Zo zou ik het na kunnen maken.
Het materiaal dat gebruikt is is linnenband,
met aan de linkerkant ruitjes.
Hoe verzinnen ze het!!

Daarna ging de reis naar Eemnes waar een
betrekkelijk nieuwe quiltwinkel is.
De Gooise quiltshop?
Ook daar was weer heel wat te vinden.
 
Wat een toeval...Trees en ik beginnen in september
(deze maand al!) met
Ballet avec Kaffe Fassett
uit het boek Millefioriquilts 2 van Willyne Hammerstein.
En daar zag ik in Eemnes deze tas met afbeelding
van de quilt die we gaan maken.
Ze hadden nog twee exemplaren, wat een bof!
Het boek dat ik kocht heet
Take an element, seeing the possibilities
van Margaret Sampson-George. Uitg. Quiltmania. 
Weer een heel nieuwe benadering van stoffen.
En natuurlijk kocht ik een paar stofjes!!
Waarvoor? Voor ooit!
Ach, er is zóveel...

Fijne dag voor jullie!...Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten