zondag 7 mei 2017

Johanna-merklap-1

Na de merklap van A.M.(Anna Maria) Claas ben ik begonnen
aan de merklap van haar zusje Johanna.
Johanna is ouder en deze merklap is 
gedateerd 1876.
Heel grappig, dit is het geboortejaar van mijn
OMA.
Het is het gevoel dat ik hierbij heb: een 
gevoel van verbondenheid met oma.
Al heel lang wilde ik deze merklap borduren
en nu komt het ervan.
 Het begin is er...
 Nog een aardig eindje te gaan...
En zo moet het worden. De naam Cornelia staat
prominent in beeld, maar dat is de naam van het 
jongste zusje en is waarschijnlijk later toegevoegd.


Fijne dag voor jullie!...Anke

Reageren? Graag, klik op opmerkingen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon! Het spreekt me vooral aan vanwege de naam van de maakster: Anna Maria... even omdraaien en dan heb je de naam van mijn ukkie. Veel borduurplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige merklappen van de zusjes mooi van kleur. Wil ze ook heel graag borduren maar eerst een andere merklap afmaken en dan deze twee.
    Veel borduurplezier Hella

    BeantwoordenVerwijderen