woensdag 1 november 2017

Zomerpaleis gesloten en kippendoekje

 Het Zomerpaleis is gesloten en we hebben
onze Winterresidentie weer betrokken.
Het laatste dat ik heb afgemaakt is het
kippendoekje waarmee ik vorig jaar al begonnen
was. Ik had geen idee meer hoe verder te breien
maar al doende wees het zich vanzelf.
Maar de afwerking, een picotje er omheen,
dat wist ik echt niet meer.
Maar gelukkig is ons breiwonder op de camping.
Ria is ons aller hoop in bange dagen.
Zij bracht uitkomst en heeft het mij voorgedaan.
En zij zei Kind, zal ik het maar even afmaken.
Heerlijk om zo'n lieve dame in de buurt te
hebben!!
Een kippendoekje werd door de boerinnen gebruikt.
Het hing naast de buitendeur. 
Als de eieren van de kippen geraapt moesten worden
en het was een beetje guur weer dan werd dit
doekje omgeslagen.
Kippen hebben wij niet maar als ik even de tuin
in wil gaan hangt dit klaar om te gebruiken.


Fijne dag voor jullie!...Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten